Jako kancelaria, której celem jest walka z nieuczciwymi praktykami Towarzystw Ubezpieczeniowych, znamy dobrze metody obniżania odszkodowania jakie używają, tak zwani rzeczoznawcy którzy pracują z ubezpieczalniami. W tym jakże wrażliwym i stresującym dla poszkodowanego momencie, wykorzystując zaufanie swoich klientów i oszukują ich.
Po stłuczce czy wypadku drogowym zgłoszonym do ubezpieczyciela, pojazd zostanie dokładnie oszacowany przez rzeczoznawcę wyznaczonego przez TU.
Jest on odpowiedzialny za stworzenie kosztorysu naprawy, tj. dokumentu, w którym określi on rozmiar szkód spowodowanych w pojeździe oraz to ile naprawa pojazdu będzie kosztować.
Jeśli jesteś już na etapie, na którym ubezpieczyciel przedstawił Ci kwotę odszkodowania, powinien zainteresować cię także ten artykuł, w którym tłumaczymy na czym polega dopłata do odszkodowania. Zapraszamy także, do BEZPŁATNEJ analizy twojego odszkodowania.
Tymczasem, jeśli jeszcze nie wiesz co powie twój ubezpieczyciel, przygotuj się i wiedz na co zwrócić uwagę przeglądając zaproponowany kosztorys.
Kosztorys pojazdu, przypominamy na co zwrócić uwagę
W naszej codziennej pracy zdobyliśmy nieporównywalne doświadczenie w walce z nieuczciwymi praktykami TU. Z naszego doświadczenia wynika, że najczęściej wykorzystywanymi sposobami na obniżenie odszkodowania są:
-
- Po pierwsze, użycie zamienników w zamian oryginalnych części jakie znajdowały się w pojeździe w momencie zaistnienia szkody. Przypomnijmy, że ubezpieczyciel ma obowiązek przywrócić pojazd do jego stanu sprzed wypadku. Na zbyt często zauważamy, nachalne wpisywanie tanich zamienników części oryginalnych, a to oczywiście zaniżona wartość pojazdu, a co za tym idzie, kosztorysu.
-
- Po drugie, zaniżenie czasu naprawy lub, i stawki roboczogodziny pracy mechanika to kolejny z trików TU na wypłacenie ci trochę mniej, “bo kto się zorientuje”.
-
- Decyzja o ogłoszeniu szkody całkowitej, zazwyczaj zbyt pochopnie podejmowana. Co tak dokładniej to oznacza, możesz przeczytać w tym artykule. Dzisiaj chcieliśmy tylko podkreślić i zwrócić państwa uwagę na ten smutny fakt, że jest to jeden z najpopularniejszych sposobów zaniżenia odszkodowania przez TU. To, jest ta złota metoda, która rozwiązuje najszybciej problem dla ubezpieczyciela . Niestety nie jest to wcale dobre wyjście dla poszkodowanego. 70% zniszczenia pojazdu dla rzeczoznawcy może już oznaczać szkodę całkowitą. Dla ciebie powinno oznaczać włączenie alarmu: “zaniżone ubezpieczenia”.
-
- Natomiast zdarzyło nam się słyszeć o sprawach bardziej zawiłych. Gdzie ubezpieczyciel współpracował z zakładem napraw pojazdów mechaniczny, który otrzymywał rabat od producenta części. Świetnie dla ubezpieczyciela. W rzeczywistości jednak dla poszkodowanego oznaczało to obniżenie kosztorysu i niższe odszkodowanie.
-
- Kolejne to pominięcie szczegółów pracy lakierniczej. Rzeczoznawcy upraszczają kosztorys uwzględniając tylko koszt lakierowania. A lakierowanie to nie tylko nowa warstwa farby. Po pierwsze, to kilka jej warstw, oraz szpachlowanie szlifowanie czy zadbanie o skorodowane części.
-
- Już na koniec przypomninamy, że zadaniem rzeczoznawcy jest dokładne, szczegółowe, opisanie szkód powstałych w trakcie zdarzenia. Zdarza się niestety, że eksperci pomijają niektóre z nich.
Pomoc F24.pl
Morał z tego taki, że należy krytycznie spoglądać na dokumenty, które ubezpieczyciel nam prezentuje. Niestety już od lat statystyki krzyczą, że aż 90% odszkodowań, wypłaconych zostało poniżej należnej wartości.
Proponujemy Państwu BEZPŁATNĄ analizę odszkodowania!
Jak to wygląda?
-
- Przesyłasz nam kalkulacje szkody (kosztorys ubezpieczyciela). Jeśli jej nie posiadasz to pomożemy Ci ją uzyskać. Jeszcze tego samego dnia, wystarczy jeden telefon.
-
- Przedstawiamy kwotową propozycję dopłaty do szkody; jeśli nasza propozycja cię zadowoli…
-
- Kompletujemy pozostałe dokumenty i sporządzamy umowę cesji wierzytelności.
-
- Pieniądze wypłacamy w przeciągu dwóch dni od potwierdzenia istnienia szkody przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
Skontaktuj się z nami już dziś:
68 452 22 16
biuro@f24.pllub wypełnij formularz zgłoszeniowy .