O tej porze roku nie brak jest wypadków. Śliskie chodniki, źle odśnieżone schody czy dachy budynków i balkony z hałdami białego puchu lub spadających sopli, oto powody dla których to właśnie o tej porze roku, wzrasta ilość szkód mienia czy na osobie.
Może to być złamanie kończyny lub uszkodzenie auta, ale zdarzają się też dużo poważniejsze wypadki, jak na przykład śmierć.
Spis Treści
Otóż, w takich wypadkach pierwszym naszym problemem będzie ustalenie kto, tak naprawdę, jest odpowiedzialny za naprawę szkody. Może nie być to takie proste jak nam się wydaje.
Wiemy, że właściciele nieruchomości lub ich zarządcy mają obowiązek zadbania o nieruchomość. Tak więc wszelkie czynności, t.j. odśnieżanie, skuwanie lodu, zadbanie o odśnieżenie dachu czy zdjęcie sopli z budynków, te wszystkie czynności powinny być przeprowadzane z wielką skrupulatnością, by nie stanowiły zagrożenia.
Po pierwsze, by o odszkodowanie się ubiegać, będziemy musieli znaleźć osobę\podmiot odpowiedzialny za zaniedbanie.
Już dowiedziałeś się kogo poniesiesz do odpowiedzialności za szkodę jakiej doznałeś. Teraz pozostaje Ci udowodnić, że to właśnie z zaniedbania obowiązku doznałeś uszczerbku na zdrowiu lub zniszczenia mienia.
Aby takie zaniedbanie udowodnić będziesz musiał zadbać o zebranie materiałów dowodowych.
To, że proces odszkodowawczy może być trudny to fakt, ale nie warto odrzucać tej opcji tylko dlatego, że taka możliwość istnieje.
Dużo więcej! Kwota odszkodowania może być niemała! Już za złamanie kończyny może należeć się poszkodowanemu kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Jeśli osoba odpowiedzialna za stan miejsca, w którym doszło do szkody, ma wykupione ubezpieczenie OC, to sprawa otrzymania odszkodowania, staje się trochę prostsza.
W takim wypadku, poszkodowany powinien skierować wniosek o odszkodowanie do ubezpieczyciela sprawcy (zaniedbania), który to po zweryfikowaniu odpowiedzialności swojego klienta, wypłaci odszkodowanie lub zadośćuczynienie.
Pamiętaj! Firma ubezpieczeniowa to firma nastawiona na zysk. Możesz być pewny, że ubezpieczyciel postara się wypłacić Ci niezbędne minimum odszkodowania. Będzie próbował przekonać cię zawięzłym językiem prawnym, że więcej Ci się nienależy. Dlatego też, żeby mieć pewność, że uzyskałeś wszelkie należne Ci środki za szkodę jakiej doznałeś, skonsultuj się w swojej sprawie ze specialistą. Pomoże Ci on przebrąć przez ten jakże stresujący proces z pewnością.
Jako poszkodowany masz prawo domagać się zwrotu wszelkich poniesionych kosztów związanych z wypadkiem. Takimi będą:
W przypadku mniejszych szkód, np. gdy podczas upadku uszkodzimy telefon warto sprawdzić czy w umowie podpisanej z operatorem, nie wykupiliśmy ubezpieczenia. To samo może dotyczyć drogich okularów czy laptopa.
Nie jest odosobnionym przypadkiem, że osoba poszkodowana posiada ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków. Może to być polisa z pracy, może to być polisa współmałżonka, czy też NNW zaproponowane nam podczas zakładania konta w banku lub karcie kredytowej.
Ciekawym faktem jest, że za uszkodzenie ciała możemy dostać tyle odszkodowań ile mamy polis, zakładając, że uraz jakiego doznaliśmy, objęty jest przez polisę. W takim wypadku należy zgłosić się do swojego ubezpieczyciela.
Nie, to nie jest jeszcze koniec.
Masz prawo złożyć reklamację od decyzji ubezpieczyciela. Nasz poprzedni artykuł na ten temat możesz przeczytać TUTAJ.
Jeśli chcesz zgłosić szkodę na osobie, to z punktu widzenia prawa masz na to 10 lat. Jeśli szkoda została wyrządzona na majątku, to na zgłoszenie masz tylko 3 lata. To oczywiście nie oznacza, że powinieneś czekać ze zgłoszeniem, wręcz przeciwnie. Pamiętaj, że z czasem będzie Ci trudniej udowodnić to z czyjej winy szkoda powstała. Czy po 7-miu latach odnajdziesz zdjęcia zdarzenia lub zeznania świadków ?
Z drugiej strony należy pamiętać, że prawo do wystąpienia o odszkodowanie masz aż do ostatniego dnia upływającego terminu.
Profesjonalna pomoc naszej kancelari pomoże Państwu przyspieszyć proces uzyskania odszkodowania. Zaoszczędzi Wam także stresów związanych z samodzielnym podjęciem wyzwania jakim może być dochodzenie swoich praw.
Skontaktuj się z nami już dziś po BEZPŁATNĄ analizę Twojego zdarzenia.
68 452 22 16
biuro@f24.pl
lub wypełnij formularz zgłoszeniowy na naszej stronie.