fbpx
Ubezpieczenie Niskiego Wkładu Własnego – podstawy zwrotu składki 
22 czerwca 2022
W naszej kancelarii liczy się to czy TY wygrywasz! 
26 czerwca 2022
Pokaż wszystkie

Jak odzyskać Ubezpieczenie Niskiego Wkładu Własnego

Jak odzyskać Ubezpieczenie Niskiego Wkładu Własnego?

W poprzednim artykule wyjaśnialiśmy, że Ubezpieczenie Niskiego Wkładu Własnego (UNWW) jest to polisa, którą banki proponują klientom, w wypadku gdy kredytobiorca nie jest w stanie zapewnić pełnego wkładu własnego przy „zaciąganiu” kredytów. 

Wiemy też, że Prezes UOKiK oraz Sądy, uważają takie działanie za niekorzystne dla klientów banków i stają po stronie konsumenta. 

Już od jakiegoś czasu, kredytobiorcy mogą ubiegać się o zwrot składki Ubezpieczenia Niskiego Wkładu Własnego.

Oczywiście dla nikogo nie będzie dużym zaskoczeniem, kiedy powiemy, że proces jest raczej niełatwy. Sprawy między kredytobiorcą a wierzycielem kończą się zazwyczaj w sądzie.  

Przyjrzyjmy się temu, jakie warunki musi spełnić kredytobiorca, by odzyskać składki za Ubezpieczenie Niskiego Wkładu Własnego. 

Po pierwsze terminy 

Tutaj ważnym szczegółem jest to, że każda ze składek ulega przedawnieniu odrębnie, w terminie 10 lat od dnia jej uiszczenia. 

Zatem istnieje możliwość, że kredytobiorca nie będzie mógł ubiegać się o zwrot części lub w gorszym przypadku, wszystkich dokonanych składek.

Jak dowiedzieć się o datach poszczególnych uiszczonych składek ? 

Otóż, bank ma obowiązek, na żądanie klienta wydać zaświadczenie zawierające potwierdzenie wysokości i daty naliczenia składek w ramach UNWW.

Jak odzyskać składki na UNWW

  1. Prześledź dokładnie umowę z bankiem 

Sprawdź dokładnie czy umowa, którą podpisałeś nie zawiera przypadkiem którejś (lub kilka) z klauzul wpisanych na listę klauzul niedozwolonych UOKiK. Jeżeli w treści umowy znajdziesz którąś z nich, to stanowi ona podstawę do ubiegania się o zwrot składek UNWW.

  1. Reklamacja w banku

Kredytobiorca może samodzielnie złożyć reklamację w banku. Niestety w tym wypadku powtarza się historia, to znaczy banki “automatycznie” wysyłają klientowi odmowną odpowiedź  

  1. Rzecznik Finansowy

Jeśli reklamacja w banku nie zadziala, możesz zwrócić się do Rzecznika Finansowego z wnioskiem o mediację. Niestety banki nie mają obowiązku podjęcia takowych i tutaj ścieżka też szybko może się skończyć.  

  1. Arbiter Bankowy

Kolejnym możliwym krokiem jest złożenie wniosku do Arbitra Bankowego. Funkcjonuje on przy Związku Banków Polskich i zajmuje się  postanowieniami tylko na wniosek konsumenta. Tutaj także ścieka jest niepewna i ma ograniczenia. Na przykład wartość przedmiotu sporu nie może przekraczać 20 tys zł, w przypadku kredytu hipotecznego. 

  1. Profesjonalna pomoc prawna 

Z naszego doświadczenia wiemy, że tego typu sprawy kończą się zazwyczaj w sadzie. Osoby, które skorzystały z pomocy prawnej uniknęły komplikacji i zaoszczędziły czas. 

Koszty procesu sądowego to: 

  • Opłata sądowa w wysokości 5% dochodzonej sumy (nie może ona przekroczyć 1000 zł) 
  • Opłata skarbowa od pełnomocnictwa w wysokości 17 złotych. 
  • Koszty profesjonalnego pełnomocnika.  

Pomoc F24.pl

W F24.pl zajmujemy sie odzyskiwaniem skladek z UNWW. 

Zanim zdecydują się Państwo na naszą pomoc, proponujemy BEZPŁATNĄ analizę umowy pod kątem nielegalnych klauzul. Dopiero po naszym podsumowaniu zdecydują państwo czy chcą z nami współpracować. 

Skontaktuj się z nami już dziś i odzyskaj należne Ci pieniądze! 

biuro@f24.pl

68 452 22 16 

Pamiętaj! Roszczenia wobec banku ulegają przedawnieniu – nie zwlekaj!