Do rzecznika Praw Pacjenta wpłynęła taka historia.
Pani X ze względu na zagrożenie życia wezwała ambulans.
Pomimo tego, że znajdowała się w ciężkim stanie, została pozostawiona w domu pod opieką rodziny.
Kilkanascie godzin później, kiedy już do szpitala trafiła, została błędnie zdiagnozowana, co pogorszyło jeszcze jej stan zdrowia.
Rzecznik Praw Pacjenta wniósł już w tej sprawie pierwszą skargę do Sądu Najwyższego.
Uzasadnia on, że w sprawie Pani X doszło do zaniedbań przez co zbyt późno udzielono pomocy pacjentce, a to stało się to przyczyną pogorszenia jej stanu zdrowia.
Pani X wniosła powództwo do sądu i zażądała od szpitala ( i jego ubezpieczyciela) zadośćuczynienia, odszkodowania i renty. Niestety Sąd oddalił powództwo z czym Rzecznik Praw Pacjenta nie zgadza się.
Uważa on, że ustalenia sądu są sprzeczne z zebranymi dowodami i opinia biegłych. Natomiast w sprawie zadośćuczynienia z tytułu praw pacjenta, sąd oddalając powództwo zignorował fakt, że szpital naruszył prawo pacjentki do świadczeń zdrowotnych.
– Wyrok jest rażąco niesprawiedliwy, został wydany z naruszeniem podstawowych kryteriów sprawiedliwości oraz standardów orzekania – stwierdził Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta. – Moim obowiązkiem jest zawsze stać po stronie pacjenta i cieszę się, że skarga nadzwyczajna daje możliwość uchylenia zaskarżonego orzeczenia – dodał.
Skarga ma na celu skontrolowanie prawomocnego orzeczenia Sądu Najwyższego.
Więcej o zakresie działań Rzecznika na oficjalnej stronie .
Postępowanie sądowo-cywilne. Daje ono najwięcej możliwości. Warto też, obok postępowania sądowego, wszcząć jednocześnie postępowania przed Wojewódzką Komisją ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych, a także poinformować Rzecznika Praw Pacjenta. Ustalenia poczynione w toku powyższych procedur mogą stanowić dowód w sprawie, ale nie muszą.
Musimy pamiętać o tym, że postępowania o błąd lekarski są zazwyczaj skomplikowane a szpital będzie bronił lekarza za pomocą wyspecjalizowanej kadry prawniczej. W tym miejscu chcielibyśmy podkreślić wartość zatrudnienia profesjonalnej pomocy prawniczej. Osoby, która pomoże nam w sprawny i profesjonalny sposób przejść przez skomplikowany proces jakim jest sprawa cywilna.
Polecamy także przeczytanie artykułów:
Błąd medyczny, a zdarzenie medyczne
Błąd lekarski możliwe postępowanie
Historia niestety lubi się powtarzać i przypadek Pani X nie jest odosobniony.
W Kancelarii F24.pl zajmaujemy sie także szkodami osobowymi i pomagamy naszym klientom odzyskać należne im pieniądze.
F24.pl – jesteśmy kancelarią, która ma szerokie doświadczenie w dochodzeniu odszkodowań i zadośćuczynień.
Wystarczy skontaktować się z nami pod numerem telefonu:
60 452 22 16
lub napisac na email: biuro@f24.pl ,
a my, BEZPŁATNIE oszacujemy Twój przypadek i doradzimy drogę postępowania. Dopiero potem zdecydujesz czy chcesz z nami współpracować czy też nie