Tak jak i w poprzednich artykułach z tej serii, podajemy informacje potrzebne do zgłoszenia szkody w poszczególnych towarzystwach ubezpieczeniowych. Numery telefonów, adresy email i pocztowe oraz linki do formularzy zgłoszeniowych oraz wytyczne co do poszczególnych dokumentów.
Jeśli chcesz przeczytać więcej na temat jak postępować w momencie zaraz po wypadku. Czy też potrzebujesz wiedzieć jak przygotować orzeczenie ze zdarzenia zaraz po nim. Jakie służby, kiedy i kogo, w jakim wypadku powiadomić. Przeczytaj nasz poprzedni artykułu .
Spis Treści
Co będzie nam potrzebne do zgłoszenia szkody?.
Po pierwsze przygotuj:
Aby poszło ci szybko i sprawnie, polecamy wybrać opcje formularza online.
W ten sposób wysyłasz swoje zgłoszenie bezpośrednio do osób, które są odpowiedzialne za proces likwidacji szkody.
To nie oznacza, że nie możesz do Uniqa zadzwonić czy też wysłać fizycznego formularza zgłoszenia. Możesz, ale w tych wypadkach musisz przygotować się na trochę dłuższy czas oczekiwania na likwidacje, z czysto technicznych powodów.
Ten link zaprowadzi cię do strony internetowej Uniqa, na której będziesz mógł zgłosić szkodę. Wybierz opcję, która odpowiada twojemu zdarzeniu ( opcje wyboru to: szkoda z polisy OC, czy BLS, szkody z AC czy tez osobowe). Podążaj za formularzem wpisując wymagane informacje.
801 597 597
(42) 66 66 500
centrum.pomocy@uniqa.pl
UNIQA TU S.A.
Jednostka Skanująco-Indeksująca
ul. Gdańska 132
90-520 Łódź
Klikając tutaj przeniesiesz się do formularza zgłoszenia na stronę UNIQA
Tutaj znajdziesz link do strony, na której możesz sprawdzić na jakim etapie jest twoje zgłoszenie
Bezpłatne – jeśli poprosimy o samochód zastępczy z jednego z partnerów Uniqa.
Natomiast w wypadku innych wypożyczalni, Uniqa ma, zgodnie z prawem, naliczyć nam dodatkowe koszty. Tutaj link do szczegółowych informacji.
Jak zwykle, radzimy zgłosić nasza sprawę jak najszybciej, kiedy sprawa jest świeża i pamięć nas nie zaskoczy! Natomiast z punktu widzenia prawa, termin zgłoszenia szkody OC to 3 lata, lecz zgodnie z prawem i w zależności od sytuacji może on zostać przedłużony .
Natomiast w polisie Autocasco czy NNW zależy to od OWU (Ogólnych Warunków Umowy ) na jakie się zgodziliśmy podpisując polisę.
Zazwyczaj jednak mamy na to do 7 dni.
Ale i w tym wypadku, im szybciej tym lepiej!
Także w Ergo Hestii formularz online jest najpraktyczniejszym i najbardziej efektywnym sposobem zgłoszenia szkody .
Do zgłoszenia będą Ci potrzebne
801 107 107 z telefonu stacjonarnego
(58) 555 5 555 z telefonu komórkowego lub zagranicy
(58) 555 60 61 FAX
Na tej stronie możesz rozpocząć wypełnić zgłoszenie w postaci formularza zgłoszenia online.
Ergo Hestia
ul. Hestii 1
81-731 Sopot
Za pośrednictwem przedstawiciela ERGO Hestii: wyszukiwarkę agentów ERGO Hestii znajdziesz w tym linku. Wystarczy wpisać miejsce w którym się znajdujesz, kod pocztowy lub nazwę miasta.
Na tej stronie znajdziesz formularz, który będziesz potrzebował w wypadku zgłoszenia osobistego w placówce lub pocztowo.
Jesli posiadasz konto na Ergo Hestia.pl :
W tej aplikacji, także znajdziesz formularz zgłoszenia szkody.
Wystarczy, że zalogujesz się do swojego konta.
Możesz także zobacz jak to działa – iHestia.
Jak zwykle radzimy zgłosić nasza sprawę jak najszybciej, kiedy sprawa jest świeża i pamięć nas nie zaskoczy! Natomiast z punktu widzenia prawa, termin zgłoszenia szkody OC to 3 lata, lecz zgodnie z prawem i w zależności od sytuacji może on zostać przedłużony .
Natomiast w polisie Autocasco czy NNW zależy to od OWU (Ogólnych Warunków Umowy ) na jakie się zgodziliśmy podpisując polisę.
Zazwyczaj jednak mamy na to do 7 dni.
Tutaj także mamy opcje samochodu zastępczego jeśli zdarzenie jest pokrywane z OC sprawcy, czy też innej polisy.
Z tą różnicą, że Ergo Hestia z miejsca ostrzega że :
Nie istnieją „darmowe”, „bezkosztowe” usługi wynajęcia pojazdów (jak próbują wprowadzać w błąd Klientów nieuczciwi przedsiębiorcy) – z najmem zawsze związany jest koszt.
Przeczytaj, na jakich zasadach możesz to zrobić na stronie Ergo Hestii.
Aby zgłosić szkodę w HDI miejmy przygotowane:
(22) 449 99 99801 801 181
Telefony czynne 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
Najszybsza metoda zgłoszenia szkody to Formularz zgłoszenia.
Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 661 001 581. Ubezpieczyciel skontaktuje się z Tobą.
Stosuje się go tylko w przypadku małych szkód jak zarysowania wgniecenia. Zamiast wysyłać rzeczoznawce ubezpieczyciel oceni szkodę za pomocą zdjeć. Ostatecznie dokona wszelkich formalności za pomocą maila i telefonu.
Jest to system podobny do systemu BLS.
Na stronie HDI czytamy, że :
Jeżeli twój pojazd został uszkodzony z winy kierowcy posiadającego polisę OC w firmie HDI, potrzebujesz:
Przejdź do strony zgłoszenia potrzeby samochodu zastępczego tutaj.
Z tego wynika, że jednak warto zanim wypełnimy formularz, przygotować wszelkie potrzebne nam dokumenty i informacje.
Jeśli szkoda jest mniejsza niż 30 tyś. zł możemy skorzystać z Bezpośredniej Likwidacji Szkody. Jeśli nie jesteś pewien co to takiego, przeczytaj nasz poprzedni artykuł na ten temat tutaj. Natomiast, mówiąc w tak zwanym “skrócie”, nazwa ta odnosi się do systemu wprowadzonego w 2015r przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Pozwala on likwidować szkodę z ubezpieczenia OC sprawcy bezpośrednio u “naszego” ubezpieczyciela.
Jeśli już po likwidacji szkody, zdałeś sobie sprawę, że twoje odszkodowanie zostało zaniżone, to wciąż możesz postarać się o uzyskanie dopłaty do odszkodowania. Tutaj możesz przeczytać jak i kiedy uzyskać możesz dopłatę do odszkodowania lub skontaktuj się z nami po ty aby otrzymać bezpłatną wycenę!