fbpx
Jak zgłosić szkodę w poszczególnych TU – c.d… . Link4, Axa Direct, Aviva.
14 maja 2021
Jak zgłosić szkodę w poszczególnych TU – c.d… UNIQA, Ergo Hestia, HDI
17 maja 2021
Pokaż wszystkie

Jak zgłosić szkodę pojazdu do poszczególnych TU…Dzisiaj Allianz, PZU, Warta.

Jak zgłosić szkodę pojazdu do poszczególnych TU

Rozpoczynamy cykl wpisów do bloga „Jak zgłosić szkodę do TU”.

W tym artykule od razu przechodzimy do publikowania potrzebnych informacji do zgłoszenia szkody w poszczególnych towarzystwach ubezpieczeniowych. 

Jeśli chcesz przeczytać więcej na temat jak postępować w momencie zaraz po wypadku. Czy też potrzebujesz wiedzieć jak przygotować orzeczenie ze zdarzenia zaraz po nim. Jakie służby, kiedy i kogo, w jakim wypadku powiadomić. Przeczytaj nasz poprzedni artykułu

 Nie ten ubezpieczyciel którego szukałeś? Sprawdź nasze inne artykuły :

Jak zgłosić szkodę w Allianz ?

W wypadku uszkodzenia pojazdu, do zgłoszenia szkody w Allianz będziemy potrzebowali :

  1. Druk zgłoszenia szkody – znajdziesz go w tym linku
  2. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia. Jeśli posiadamy telefon z kamera możemy sfotografować szkodę samodzielnie 
    Allianz stworzył instrukcję, także do tego jak poprawnie wykonać zdjęcia. Znajdziesz ją w tym linku.
  3. Prawo jazdy (jeżeli uszkodzony pojazd był w ruchu)
  4. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu – dokument potwierdzający prawo własności
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Dowód winy sprawcy zdarzenia (oświadczenie spisane ze sprawcą lub dane jednostki policji interweniującej na miejscu zdarzenia)

Co więcej, Allianz proponuje także aplikacje na telefon mobilny: “Asystent Szkody”, która pomoże ci zgłosić szkodę, a także będzie Cię informować o stanie zgłoszenia z polisy OC czy AC. 

Zgłoszenia szkody możesz dokonać: 

Telefonicznie:

+48 224 224 224 (poniedziałek – piątek w godz. 8:00 – 18:00),

Za pomocą formularza:

Pod tym linkiem możesz zgłosić szkodę online.  

E-mailem

szkody@allianz.pl 

(wyślij uzupełniony druk zgłoszenia wraz z kompletem dokumentów)

Osobiście w placówce :

Zgłoszenia szkody możemy dokonać osobiście, dostarczając dokumenty do którejkolwiek z placówek ubezpieczyciela sprawcy zdarzenia.

Na stronie Allianz znajdziesz wyszukiwarkę, która pomoże ci znaleźć najbliższą tobie placówkę

Pocztą:

TUiR Allianz Polska S.A.

ul. Rodziny Hiszpańskich 1 

02-685 Warszawa, 

z dopiskiem: Departament Obsługi Klienta

Na stronie Allianz znajdziemy informację, że zgłoszenia składane za pomocą formularza on-line i telefoniczne procesowane są najszybciej i jesli jestesmy dobrze przydotowani , to znaczy mamy zgromadzone wszystkiego dokumenty , zgłoszenie szkody nie powinno zająć nam więcej niż 10 min.

Bezpośrednia Likwidacja Szkody

Jeśli masz wykupioną polisę OC w Allianz i brałeś udział w wypadku spowodowanym przez kogoś innego, to możesz skorzystać z tak zwanego systemu BLS. Przeczytaj nasz poprzedni artykuł na temat czym dokładnie jest BLS, tutaj

Jak zgłosić szkodę w PZU ?

Do złożenia szkody będą ci potrzebne :

  • dane osobowe i kontaktowe właściciela pojazdu i kierowcy. Skan lub zdjęcie dowodu rejestracyjnego.
  • dane pojazdu (numeru rejestracyjnego, marki, modelu),
  • Oświadczenie sprawcy (lub notatka policyjna )
  • jeżeli szkodę wyrządziła Ci inna osoba (np. kierowca innego pojazdu), niezbędne będzie podanie danych osobowych i kontaktowych sprawcy oraz numer polisy OC.
  • jeśli do wypadku była wzywana policja, PZU poprosi Cię o podanie adresu jednostki policji, która przyjechała.
  • Numer konta bankowego do wypłaty odszkodowania.

Szkodę można złożyć na wiele sposobów:

Formularza on-line:

Tutaj znajdziesz link do formularza.

Chat Video: 

Link do czatu znajdziesz tutaj.

Telefonicznie:

801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),

22 566 55 55 (opłata zgodna z taryfą operatora).

SMS:

Ta opcja sprawi, że pracownik PZU oddzwoni do ciebie i przyjmie twoje zgłoszenie. 

Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102.

Osobiscie:

Na tej stronie PZU, znajdziesz wyszukiwarkę, która skieruje cię do najbliższego dla ciebie oddziału. 

Poprzez agenta:

Możesz także umówić się z jednym z agentów PZU, który pomoże ci w zgłosić szkodę. Na tej stronie możesz znaleźć agenta.

E-mail:

kontakt@pzu.pl.

Jak sprawdzić na jakim etapie jest twoje zgłoszenie ? 

Nic prostszego! Przy zgłoszeniu szkody zostaniesz poproszony o utworzenie hasła, które ułatwi ci zalogowanie się i sprawdzenie na jakim etapie jest twoje zgłoszenie. Poza tym, możesz założyć konto w mojePZU lub zalogować się do serwisu internetowego. Podobnie korzystając z opcji SMS. Wystarczy, że wyślesz wiadomość o treści SZKODA pod numer 4102 – agent PZU oddzwoni do ciebie i poda ci potrzebne informacje. Kolejnym sposobem jest wideo czat.  

Likwidacja szkody w Warcie 

Kolejnym silnym graczem na Polskim rynku ubezpieczeń jest Warta.

Zanim zgłosisz szkodę przygotuj:

  • informacje dotyczące danych osobowych uczestników zdarzenia
  • dowód rejestracyjny – w przypadku uszkodzenia pojazdu
  • informacje dotyczące przedmiotu szkody
  • numer polisy OC sprawcy zdarzenia,
  • w przypadku roszczeń osobowych informacje z dokumentacji medycznej. 

Warta, także na swojej stronie, podaje nam wskazówki w jaki sposób wykonać zdjęcia szkody: Instrukcja wykonywania zdjęć .

Jak zgłosić szkodę w Warcie ?

Za pomocą formularza internetowego

Za pomocą komunikatora FB Messenger

Telefonicznie: 

502 308 308  

801 308 308 (również do kontaktu z zagranicy). 

Opłata za połączenie telefoniczne zgodnie z taryfą operatora.

Pocztą

TUiR „WARTA” S.A. 

Skrytka Pocztowa nr 1020, 

00-950 Warszawa 1

Aby śledzić postępy naszej sprawy, możemy skorzystać z aplikacji mobilnej Warta Mobile lub zadzwonić na jedną z powyżej podanych infolinii. Aby uzyskać informacje o zgłoszonej sprawie przygotuj numer szkody lub polisy.

Warta także proponuje nam samochód zastępczy z OC sprawcy.

“- Jeśli ktoś uszkodził Twój samochód i potrzebujesz samochodu zastępczego zadzwoń do Warty.

– Skorzystaj z jednego z 5000 samochodów

– My dostarczymy go we wskazane przez Ciebie miejsce

Skonsultuj się z nami: +48 502 308 308 “

Co po zgłoszeniu szkody ? 

Po zgłoszeniu szkody do ubezpieczyciela, skontaktuje się z Tobą rzeczoznawca. Będzie on chciał przeprowadzić oględziny pojazdu w celu wyceny kosztów naprawy. 

Kiedy otrzymam odszkodowanie ?

TU na przeprowadzenie postępowania likwidacyjnego i wypłacenie odszkodowania z ubezpieczenia OC ma 30 dni.

Natomiast, jeśli z przyczyn niepełnej dokumentacji lub niejasności wypadku TU nie udało się dotrzymać tego terminu, to według art. 14, Dziennika Ustaw o Ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, zakład ubezpieczeniowy ma 14 dni od dnia, “w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe, nie później jednak niż w terminie 90 dni od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie, chyba że ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania zależy od toczącego się postępowania karnego lub cywilnego. 

Co robić gdy to kto jest sprawcą zdarzenia nie jest jasne….

W sytuacji, kiedy kierowcy nie mogą ustalić kto był winny zdarzeniu, aby uniknąć więcej stresu, najlepiej jest wezwać policję. Wtedy to policja spisze orzeczenie o winie, które użyjemy podczas zgłoszenia szkody.  

To samo w wypadku, gdy sprawca uciekł z miejsca wypadku. Orzeczenie policji będzie naszą podstawą do zgłoszenia szkody. 

W tym wypadku, możemy zgłosić ją za pomocą jakiegokolwiek Towarzystwa Ubezpieczeniowego, które ma obowiązek zgłosić szkodę w naszym imieniu, do UFG.  Tutaj dowiesz się więcej na ten temat .

Dopłaty do odszkodowań

Jeśli już po likwidacji szkody, zdałeś sobie sprawę, że twoje odszkodowanie zostało zaniżone, to wciąż możesz postarać się o uzyskanie dopłaty do odszkodowania. Tutaj możesz przeczytać jak i kiedy uzyskać możesz dopłatę do odszkodowania lub skontaktuj się z nami po ty aby otrzymać bezpłatną wycenę!