Rozpoczynamy cykl wpisów do bloga „Jak zgłosić szkodę do TU”.
W tym artykule od razu przechodzimy do publikowania potrzebnych informacji do zgłoszenia szkody w poszczególnych towarzystwach ubezpieczeniowych.
Jeśli chcesz przeczytać więcej na temat jak postępować w momencie zaraz po wypadku. Czy też potrzebujesz wiedzieć jak przygotować orzeczenie ze zdarzenia zaraz po nim. Jakie służby, kiedy i kogo, w jakim wypadku powiadomić. Przeczytaj nasz poprzedni artykułu .
Nie ten ubezpieczyciel którego szukałeś? Sprawdź nasze inne artykuły :
Spis Treści
W wypadku uszkodzenia pojazdu, do zgłoszenia szkody w Allianz będziemy potrzebowali :
Co więcej, Allianz proponuje także aplikacje na telefon mobilny: “Asystent Szkody”, która pomoże ci zgłosić szkodę, a także będzie Cię informować o stanie zgłoszenia z polisy OC czy AC.
Zgłoszenia szkody możesz dokonać:
Telefonicznie:
+48 224 224 224 (poniedziałek – piątek w godz. 8:00 – 18:00),
Za pomocą formularza:
Pod tym linkiem możesz zgłosić szkodę online.
E-mailem:
szkody@allianz.pl
(wyślij uzupełniony druk zgłoszenia wraz z kompletem dokumentów)
Osobiście w placówce :
Zgłoszenia szkody możemy dokonać osobiście, dostarczając dokumenty do którejkolwiek z placówek ubezpieczyciela sprawcy zdarzenia.
Na stronie Allianz znajdziesz wyszukiwarkę, która pomoże ci znaleźć najbliższą tobie placówkę.
Pocztą:
TUiR Allianz Polska S.A.
ul. Rodziny Hiszpańskich 1
02-685 Warszawa,
z dopiskiem: Departament Obsługi Klienta
Na stronie Allianz znajdziemy informację, że zgłoszenia składane za pomocą formularza on-line i telefoniczne procesowane są najszybciej i jesli jestesmy dobrze przydotowani , to znaczy mamy zgromadzone wszystkiego dokumenty , zgłoszenie szkody nie powinno zająć nam więcej niż 10 min.
Bezpośrednia Likwidacja Szkody
Jeśli masz wykupioną polisę OC w Allianz i brałeś udział w wypadku spowodowanym przez kogoś innego, to możesz skorzystać z tak zwanego systemu BLS. Przeczytaj nasz poprzedni artykuł na temat czym dokładnie jest BLS, tutaj.
Do złożenia szkody będą ci potrzebne :
Szkodę można złożyć na wiele sposobów:
Formularza on-line:
Tutaj znajdziesz link do formularza.
Chat Video:
Link do czatu znajdziesz tutaj.
Telefonicznie:
801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
22 566 55 55 (opłata zgodna z taryfą operatora).
SMS:
Ta opcja sprawi, że pracownik PZU oddzwoni do ciebie i przyjmie twoje zgłoszenie.
Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102.
Osobiscie:
Na tej stronie PZU, znajdziesz wyszukiwarkę, która skieruje cię do najbliższego dla ciebie oddziału.
Poprzez agenta:
Możesz także umówić się z jednym z agentów PZU, który pomoże ci w zgłosić szkodę. Na tej stronie możesz znaleźć agenta.
E-mail:
kontakt@pzu.pl.
Jak sprawdzić na jakim etapie jest twoje zgłoszenie ?
Nic prostszego! Przy zgłoszeniu szkody zostaniesz poproszony o utworzenie hasła, które ułatwi ci zalogowanie się i sprawdzenie na jakim etapie jest twoje zgłoszenie. Poza tym, możesz założyć konto w mojePZU lub zalogować się do serwisu internetowego. Podobnie korzystając z opcji SMS. Wystarczy, że wyślesz wiadomość o treści SZKODA pod numer 4102 – agent PZU oddzwoni do ciebie i poda ci potrzebne informacje. Kolejnym sposobem jest wideo czat.
Kolejnym silnym graczem na Polskim rynku ubezpieczeń jest Warta.
Warta, także na swojej stronie, podaje nam wskazówki w jaki sposób wykonać zdjęcia szkody: Instrukcja wykonywania zdjęć .
Jak zgłosić szkodę w Warcie ?
Za pomocą formularza internetowego
Za pomocą komunikatora FB Messenger
Telefonicznie:
502 308 308
801 308 308 (również do kontaktu z zagranicy).
Opłata za połączenie telefoniczne zgodnie z taryfą operatora.
Pocztą:
TUiR „WARTA” S.A.
Skrytka Pocztowa nr 1020,
00-950 Warszawa 1
Aby śledzić postępy naszej sprawy, możemy skorzystać z aplikacji mobilnej Warta Mobile lub zadzwonić na jedną z powyżej podanych infolinii. Aby uzyskać informacje o zgłoszonej sprawie przygotuj numer szkody lub polisy.
Warta także proponuje nam samochód zastępczy z OC sprawcy.
“- Jeśli ktoś uszkodził Twój samochód i potrzebujesz samochodu zastępczego zadzwoń do Warty.
– Skorzystaj z jednego z 5000 samochodów
– My dostarczymy go we wskazane przez Ciebie miejsce
Skonsultuj się z nami: +48 502 308 308 “
Po zgłoszeniu szkody do ubezpieczyciela, skontaktuje się z Tobą rzeczoznawca. Będzie on chciał przeprowadzić oględziny pojazdu w celu wyceny kosztów naprawy.
TU na przeprowadzenie postępowania likwidacyjnego i wypłacenie odszkodowania z ubezpieczenia OC ma 30 dni.
Natomiast, jeśli z przyczyn niepełnej dokumentacji lub niejasności wypadku TU nie udało się dotrzymać tego terminu, to według art. 14, Dziennika Ustaw o Ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, zakład ubezpieczeniowy ma 14 dni od dnia, “w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe, nie później jednak niż w terminie 90 dni od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie, chyba że ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania zależy od toczącego się postępowania karnego lub cywilnego.
W sytuacji, kiedy kierowcy nie mogą ustalić kto był winny zdarzeniu, aby uniknąć więcej stresu, najlepiej jest wezwać policję. Wtedy to policja spisze orzeczenie o winie, które użyjemy podczas zgłoszenia szkody.
To samo w wypadku, gdy sprawca uciekł z miejsca wypadku. Orzeczenie policji będzie naszą podstawą do zgłoszenia szkody.
W tym wypadku, możemy zgłosić ją za pomocą jakiegokolwiek Towarzystwa Ubezpieczeniowego, które ma obowiązek zgłosić szkodę w naszym imieniu, do UFG. Tutaj dowiesz się więcej na ten temat .
Jeśli już po likwidacji szkody, zdałeś sobie sprawę, że twoje odszkodowanie zostało zaniżone, to wciąż możesz postarać się o uzyskanie dopłaty do odszkodowania. Tutaj możesz przeczytać jak i kiedy uzyskać możesz dopłatę do odszkodowania lub skontaktuj się z nami po ty aby otrzymać bezpłatną wycenę!